2015. gada 16. februāris

NEW YORK CITY

Kā reiz minēju draugiem: " Ar atmiņām un sajūtām par New York ir līdzīgi kā ar vīnu, jo ilgāk glabā, jo pilnīgāka un bagātīgāka pēcgarša..." Ir pagājuši divi gadi un atkal esmu New York. Izvēloties vietas uz kurām ceļot, cenšos vadīties pēc principa - neatgriezties otreiz tajā pašā vietā! Pasaulē taču ir tik daudz skaistu vietu, ko apmeklēt! New York pilnīgi noteikti ir tā vieta, uz kuru šis princips nav attiecināms. Man tā ir kā magnets, ik pa laikam pieķeru sevi pie domas, ka vēlētos aizlidot un vienkārši klīst pa ielām, vērot cilvēkus, apmeklēt muzejus un galerijas... Ir grūti izskaidrot, kapēc tik ļoti dievinu šo pilsētu... Te virmo kaut kas īpašs! New York ir no tām pilsētām, kuru vēlētos izbaudīt visos gadalaikos. Tā tad ir palicis vēl pavasaris un ziema. Zinu, ka pēc tam, visticamākais, atradīsies arī vēl citi iemesli, lai apmeklētu New York! 

Šoreiz New York esam uz desmit dienām un plāns ir vienkārši baudīt New York. Dzīvošanai esam norezervējuši apartamentus Brooklyn. Viennozīmīgi nākamajās reizēs arī rezervēšu apartamentus - pati sev saimniece un uz īsu brīdi varu iejusties, kā būtu, ja būtu ņujorkiete :) 

New York vēl paspējām izbaudīt pēdējās siltās rudenīgās dienas, tostarp izteiktus laika apstākļu kontrastus. Tomēr kopumā laikapstākļi mūs lutināja. Piedzīvojām tikai vienu lietainu dienu, taču arī lietainām dienām ir savs šarms, pimēram, lietaino dienu veltījām muzeju apmeklējumiem. Muzeji un mākslas galerijas ir tās vietas, kur varētu dzīvoties un dzīvoties! Desmit dienu laikā New York salu krustu šķērsām pārstaigājām. Lai arī dien dienā maksimāli centāmies braukt ar metro, vidēji dienā nostaigājām ap 15-20 km. 
Ja man jāsaka, kura ir mana mīļākā vieta New York, tad man būs grūti nosaukt tieši vienu. Laikam, tomēr pirmā vieta būs Chelsea rajons, Chelsea ir kļuvusi par centru New York mākslas pasaulei. Gandrīz katrā ēkā ir izvietota kāda no daudzajām mākslas un foto galerijām. Māksla šeit ir it visūr - no ielu zīmējumiem līdz atpazīstamu mākslinieku, fotogrāfu darbiem mākslas galerijās. Mazās un fifīgās kafējnīcas, jauno dizaineru veikali, parks uz vecajām metro sliedēm...un protams cilvēki. Cilvēki, kurus varētu vērot un vērot. Mani fascinē New York cilvēku brīvība attiecībā uz modi. Viens par otru spilgtāks. Brīvi savā būtībā, daudz vairāk uzdrīkstās. Jā, šī ir mana mīļākā vieta New York. Otra mīļākā vieta man New York ir lielais un zaļais Central Park. Tas ir liels, pat milzīgs - aizņem 341 ha lielu platību. Apmeklētākais parks visā Amerikā. Patīk vienkārši nestaidzīgās pastaigas ar skaistu panorāmu uz augstajiem Manhattan debesskrāpjiem. Un kā trešā mīļākā vieta man ir vieta, kur apmetāmies - Brooklyn. Krāsaina, hipsterīga un pilnīgs kontrasts Manhattan.

Varu droši apgalvot - New York mani uzlādē un iedvesmo. Atbraucot atpakaļ uz mājām, šīs sajūtas mani pat vēl kādu bridi neatlaida. Ārī šobrīd, kad gatavoju jums bloga ierakstu, uzlādējos ar atmiņām par New York. Pilsēta, kurā noteikti atgriezīšos vēl un vēl... :)